چطور در فتوشاپ عکس را سیاه سفید کنیم

چطور در فتوشاپ عکس را سیاه سفید کنیم

چطور در فتوشاپ عکس را سیاه سفید کنیم

چطور در فتوشاپ عکس را سیاه سفید کنیم

عکس های سیاه و سفید برای بسیاری افراد جذاب هستند. این عکس ها، دارای جاذبه هستند و مفهومی خاص را تداعی می کنند. شاید تا به حال این سوال برایتان پیش آمده باشد که چگونه یک عکس رنگی را به یک عکس سیاه و سفید تبدیل کنید؟ در این مقاله از آکادمی کاوش ارتباط برای شما همراهان گرامی خواهیم گفت چطور در فتوشاپ عکس را سیاه سفید کنیم . پس با ما همراه شوید.

چطور میتوانیم در فتوشاپ عکس را سیاه سفید کنیم

روش اول: Desaturate

به مسیر Image > Adjustments > Desaturate بروید.

این روش یکی از معمول‌ترین و ساده ترین راه برای تبدیل عکس رنگی به سیاه و سفید می باشد. با انتخاب این روش کنترلی در فرآیند تبدیل نخواهید داشت و بلافاصله بعد از انتخاب این گزینه، عکس رنگی به عکس سیاه و سفید تبدیل می شود.

کلید میانبر: Ctrl + Shift + U

 

چطور در فتوشاپ عکس را سیاه سفید کنیم
چطور در فتوشاپ عکس را سیاه سفید کنیم

بیشتر بخوانید:

چگونه در فتوشاپ عکس را سیاه سفید کنیم

فتوشاپ و همینطور فتوشاپ نسخه Elements هر دو روش‌های تخریبگر و غیرتخریبگر برای تبدیل عکس به سیاه و سفید ارائه میدهند. روش‌های تخریبگر را بعدا نمیتوان مجددا تنظیم کرد. بعد از اینکه تبدیل تخریبگر را انجام دهید. تنها راه برای تغییر آن این است که آنرا کاملا به حالت قبل برگردانید و از اول شروع کنید.

در روش‌های غیرتخریبگر از لایه‌های تنظیمی adjustment استفاده میشود. تغییراتی که به عکس اعمال میکنید. در یک لایه دیگر ذخیره شده و تصویر اصلی دست نخورده زیر آن قرار میگیرد. وقتی که کارتان تمام شد، میتوانید کل لایه‌ها را در یک تصویر یکی کنید (flatten) . با این کار در واقع فتوشاپ تمامی تغییرات ایجاد شده در عکس را دائمی میکند. میتوانید قبل از یکی کردن لایه‌ها با کلیک بروی آیکون لایه adjustment (آیکون دایره‌ای) تبدیل انجام شده را ویرایش کنید.

چطور در فتوشاپ عکس را سیاه سفید کنیم
چطور در فتوشاپ عکس را سیاه سفید کنیم

 

ویرایش غیرتخریبگر عکس همیشه بهتر از ویرایش تخریبگر است. روش‌های تخریبگر در اینجا برای کامل بودن مقاله در نظر گرفته شده‌اند.

این دستورالعمل‌ها برای فتوشاپ نسخه CS3 و فتوشاپ Elements 6 ارائه شده‌اند. فرآیند برای بقیه نسخه‌ها نیز مشابه هست.

چطور در فتوشاپ عکسها را سیاه سفید کنیم

تغییر حالت به Color

پس از انتخاب گزینه ی FadeDesaturate همانند آنچه در مرحله ی سوم آموزش سیاه و سفید کردن عکس در فتوشاپ گفته شد پنجره ایی مطابق شکل زیر نشان داده خواهد شد که شامل دو گزینه ی Opacity و Mode می باشد که در ادامه در مورد گزینه ی اول توضیح خواهیم داد و در اینجا آن را بر روی 100 درصد تنظیم می کنیم :

بر روی نوار حالت گزینه ی Mode کلیک کرده و از لیست نشان داده شده حالت Color را انتخاب می کنیم:

Photoshop's Fade Command Dialog Box. Image © 2008 Photoshop Essentials.com

انتخاب حالت Color

حال اگر به عکس نگاه کنیم، مشاهده می شود که کیفیت عکس سیاه و سفید مد نظر بالاتر رفته است

بالاتر رفتن کیفیت عکس

در زیر برای صرفه جویی در زمان چند کلید میانبر ذکر شده در آموزش سیاه و سفید کردن عکس در فتوشاپ آورده شده است که پس از فشردن آن ها به ترتیب می توان حالت را به Color تغییر داد :

جهت گرفتن کپی از لایه ی Background : فشردن دکمه ی Ctrl+J در سیستم های ویندوز و یا Command+J در سیستم های Mac

جهت انتخاب گزینه ی Desaturate : فشردن دکمه ی Shift+Ctrl+U در سیستم های ویندوز و یا Shift+Command+U در سیستم های Mac

جهت انتخاب گزینه ی FadeDesaturate : فشردن دکمه های Shift+Ctrl+F در سیستم های ویندوز و یا Shift+Command+F در سیستم های Mac

حال بر روی Ok کلیک می کنیم.

آموزش صفر تا صد فتوشاپ

  • پروژه های متعدد و بسیار جالب و عجیب
  • پرونده های کار قابل بارگیری به همراه عکسها و فایلهای استفاده شده در آموزش
  • محتوای دوره با آخرین ویژگی های جدید CC 2020 به روز شده است
  • همه به روزرسانی های آموزشی آینده برای این نرم افزار بدون پرداخت هزینه اضافی در این دوره گنجانده خواهد شد
  • زمان تخمین زده شده: 25 ساعت (شامل تمام تمرینات و آزمونها)
  • گواهی تکمیل پس از اتمام کل دوره

آموزش جامع فتوشاپ

در این دوره ، محمود عین القضاتی  بعنوان مدرس دوره آموزش فتوشاپ 2020 نحوه کار با این نرم افزار فوق العاده را برای کاربران مبتدی بصورت کامل شرح داده و آموزش میدهد. ایجاد متن ، جداسازی تصاویر، سیستم رنگ آمیزی، اعمال جلوه های زیبا از جمله حباب، آتش و نقاشی؛
ذخیره کار با انواع لایه ها، روتوش تصاویر و خلق تصاویر 3 بعدی گوشه ای از آموزش های این دوره می باشد.

یکی از برترین دوره های فتوشاپ با بالاترین امتیاز بین کاربران ایرانی توسط یکی از برترین مربیان Adobe  در ایران .این دوره به شما یاد می دهد که از این نرم افزار برتر ویرایش تصویر در صنعت ، به عنوان یک حرفه ی خلاق استفاده کنید. کل محتوای دوره از جمله مثالها ، تکنیکها ، تمرینها و آزمونها مطابق با سرفصل های آموزشی شرکت ادوبی تهیه و با دقت انتخاب و تصحیح شده است تا کارآمدترین و لذت بخش ترین روش برای تسلط بر  نرم افزار فتوشاپ  CC20 را ارائه دهد.

این دوره عمدتاً برای تمام کاربران از مبتدی گرفته تا کاربران حرفه ای که میخواهند مهارت های خود را در فتوشاپ به سطح بالاتری برسانند طراحی شده است. توانایی کار با اطمینان در نرم افزار فتوشاپ یک مهارت اساسی برای هر عکاس ( چطور عکس مستند بگیریم ) یا طراح گرافیک است، اما این ابزار به همان اندازه که برای روتوش عکس مفید است برای طراحان و توسعه دهندگان وب ، هنرمندان عرصه دیجیتال و انیمیشن و سایر حوزه های صنعتی دیگر نیز پر کاربرد می باشد.

Tags , , , , ,

Leave a Comment